Нормативні документи

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ №1 м. СЛАВУТА

І. ГЛОСАРІЇ ЛІДЕРСТВА

       Лідер (від англ. leader той, хто веде, перший, що йде попереду) — той, хто веде; голова, вождь.

       Формальне лідерство — процес впливу на людей з позиції займаючої посади;

       Неформальне лідерство — процес впливу на людей за допомогою своїх здібностей, вміння чи інших якостей.

       Лідерство (англ. Leadership) — реалізація організаційного керівництва, яка реалізується топ-менеджментом. Лідерство охоплює (але не обмежується тільки цим) розробку бачення, планування, прийняття рішень, мотивування, організацію, розвиток, наділення повноваженнями і спрямування діяльності людей на досягнення конкретних цілей.

       Органи самоврядування – це група лідерів, що координує процес самоврядування.

       Форми самоврядуванняпрезидент, рада лідерів, сектори.

Делегат Ради лідерів учнівського самоврядування– член учнівської громади, обраний у ході виборів до ради учнівського самоврядування, та уповноважений представляти її інтереси.

       Координаційна Рада учнівського самоврядування – структура, що утворюється для координації роботи виконавчої влади та інших суб'єктів за окремими напрямками діяльності.

       Самоврядування – у найзагальнішому розумінні – автономне функціонування будь-якої організаційної системи (підсистеми), прийняття нею рішень з внутрішніх проблем.

       Учнівське самоврядування – це форма організації діяльності учнів, що сприяє максимальному виявленню і реалізації їх творчих здібностей, формуванню моральних та професійних якостей, відповідальності за результати своєї життєдіяльності. Діяльність органів учнівського самоврядування спрямована на захист прав та інтересів осіб, які навчаються, вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення якості навчання, виховання культури учнів і студентів, збільшення соціальної активності та відповідальності учнів.

Теорії лідерства

       В сучасних умовах розбудови і оновлення всіх сфер суспільного життя в Україні особливо актуальною стає проблема лідерства, адже суспільство потребує лідерів, які здатні об’єднати навколо себе людей для досягнення поставленої мети і створити сприятливіші умови для подальшого його розвитку. Яскрава особистість, харизма, вміння організовувати людей, чітко розуміти і висловлювати свої думки, захоплювати своїми ідеями оточуючих, нести відповідальність за свої дії, – це лише невелика частина того, що розуміється під словом «лідер».

 Сучасні визначення поняття «лідерство» (за Р.Стогділлом)

·        Лідерство як центр групових процесів (Лідер — особистість у центрі групової активності, визнаний усіма);

·        Лідерство як вияв особистісних рис;

·        Лідерство як мистецтво досягнення злагоди;

·        Лідерство як дія й поведінка;

·        Лідерство як інструмент досягнення цілі або результату (Лідер — це людина, яка має програму і разом із групою прямує до запланованого);

·        Лідерство як взаємодія (міжособистісні відносини, коли інші працюють не тому, що вони повинні, а тому, що хочуть це робити);

·        Лідерство як уміння переконувати;

·        Лідерство як здійснення впливу;

·        Лідерство як відносини влади;

·        Лідерство як диференціація ролей;

·        Лідерство як ініціація або запровадження структури.

ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Учнівське самоврядування в ЗОШ №1 – «Ліга Лідерів» є формою прояву активності учнів, засобом життя учнівського колективу та прикладом творчої самореалізації особистості.

2. Учнівське самоврядування в школі забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі учнів, залучає їх до управління справами колективу, допомагає їм зрозуміти свої права та обов’язки, формує у них почуття керівника спочатку у класі, закладі освіти, а потім у державі.   

3. Учнівське самоврядування сприяє розвитку громадянських якостей здобувачів освіти в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самодостатності та самоорганізації особистості.

4. Організація учнівського самоврядування в ЗОШ №1 керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими підзаконними нормативно-правовими актами у галузі освітньої діяльності, Статутом школи та цим Положенням.

5. Метою учнівського самоврядування в ЗОШ №1 є підготовка учнівської молоді до активної участі в демократичному управлінні суспільством, згуртування учнів на корисні та добрі справи, виховання в них активної життєвої позиції та формування кращих якостей громадянина України, а також захист права та законних інтересів.

6. Цілями учнівського самоврядування ЗОШ №1 є:

1) сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

2) формування почуття відповідальності та свідомого ставлення до участі кожного здобувача освіти у вирішенні важливих справ школьного життя;

3) об’єднання зусиль учнівського колективу з педагогічним та батьківським колективами, а також громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу;

4) сприяння реалізації інтересів, можливостей, бажань школярів, їх навчальної, наукової, творчої, спортивної та іншої діяльності;

5) формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління закладу освіти; 

6) розширення колегіальних форм управління школи; підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

7. Основними завданнями учнівського самоврядування ЗОШ №1 є:

1) формування в учнів організаторських вмінь, підвищення соціальної активності молодого покоління;

2)   створення належного учнівського клімату в закладі освіти;

3)   сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

4) підтримка учнівських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, їх творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи;

5)   сприяння організації дозвілля та оздоровлення школярів;

6) стимулювання морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, сприяння пошуку, підтримки обдарованих учнів;

7)   розвиток власного «Я» кожного учня, допомога учням знайти себе в колективі, самовизначитись;

8) зміцнення партнерських зв’язків між родинами школярів та школою з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

8. Організація та реалізація учнівського самоврядування в ЗОШ №1 сприяє виробленню в учнів таких якостей:

1) відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;

2) принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;

3) самостійність;

4) готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;

5) творче ставлення до дійсності;

6) вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.

9. Діяльність учнівського самоврядування в ЗОШ №1 ґрунтується на засадах: законності; демократизму та гласності; колегіальності; незалежності та самоврядування; рівноправності членства; добровільної участі учнів в усіх видах діяльності учнівського самоврядування; вільного доступу учнів до інформації про діяльність учнівського самоврядування; співпраці з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

10. Функції самоврядування в школі

1. Формування і розвиток соціально-активної особистості.

2. Виховання патріота суверенної України з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.

3. Забезпечення і захист прав та законних інтересів учнів, поваги до ї позиції, думки учня, визнання права кожного на помилку та надання можливості її виправити.

4. Контроль за виконанням учнями навчально-виховного процесу.

5. Забезпечення порядку на перервах, організація чергування в школі, в класах.

6. Пропаганда здорового способу життя.

7. Організація дозвілля на перервах та після уроків.

8. Проведення загальношкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок.

9. Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

19. Організація роботи зі збереження шкільного майна та благоустрою території закладу освіти.

11. Підготовка і проведення конкурсів, творчих свят, змагань, розважальних програм, сімейних свят.

12. Заслуховування звітів органів учнівського самоврядування.

13. Проведення соціологічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.

14. Участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік.

11. Організація учнівського самоврядування в ЗОШ №1 включає:

1) контроль за виконанням правил внутрішнього розпорядку;

2) соціальний захист учнів пільгових категорій;

3) роботу спортивних гуртків і художньої самодіяльності та участь в них;

4) участь в організації та проведенні змагань, спартакіад, олімпіад, тематичних свят, конкурсів професійної майстерності та художньої самодіяльності;

5) участь у профорієнтаційній роботі та суспільно-корисних справах;

6) проведення акцій доброчинності та милосердя.

12. Матеріальною основою учнівського самоврядування в ЗОШ №1 є матеріально-технічна, спортивна база, бібліотека, приміщення та територія школи.

13. Учасниками організації учнівського самоврядування є учнівський, педагогічний та батьківський колективи.

14. Органи учнівського самоврядування ЗОШ №1 з питань здійснення ними повноважень взаємодіють з іншими органами та структурними підрозділами закладу освіти.

ІІІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ЗОШ №1 УМОВ ДЛЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

       Для ефективної діяльності учнівського самоврядування необхідно забезпечити  відповідні умови:

·        Виключається формалізм у діяльності учнівського самоврядування і педагогічного керівництва ним. Воно займається конкретними справами, його рішення поважає і педагогічний колектив, і дирекція школи, не вважаючи їх дитячими забавами.

·        До органів самоврядування добираються найавторитетніші лідери учнівського колективу, які є взірцем для вихованців у ставленні до своїх учнівських обовязків.

·        Здійснюється кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання його складній справі управління.

·        У роботі органів учнівського самоврядування бере участь якомога більше учнів, воно щорічно оновлюється. Це дає змогу значній частині школярів набути організаторських навичок.

·        У школі передбачено систематичне звітування членів самоврядування перед колективом, що дає можливість здійснювати контроль за їх діяльністю, сприяє її поліпшенню, а також запобігає можливим зловживанням становищем у колективі.

·        Для успішної діяльності цієї форми учнівської спільноти розроблене Положення про учнівське самоврядування. У Положенні чітко вказано, за які ділянки шкільного життя відповідає самоврядування, які конкретні права та обов’язки має кожен його член.

ІV.  ОСНОВНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

4.1.         1. Початковий ступінь учнівського самоврядування в ЗОШ №1 здійснюється на рівні класу, вищий – на рівні школи.

2.                 Вищим органом організації  учнівського самоврядування в ЗОШ №1 є учнівська конференція, на яку делегуються обрані представники від кожного класу.

3.            Шкільна конференція є повноважною за умови присутності не менш як двох третин від їх загального складу.

4.            До повноважень шкільної конференції належить:

·        визначення основних засад організації учнівського самоврядування;

·        прийняття Положення про учнівське самоврядування в ЗОШ №1;

·        внесення змін до Положення про учнівське самоврядування ЗОШ №1;

·        утворення ради лідерів як виконавчого органу учнівського самоврядування;

·        затвердження чисельності, загальної структури та строку повноважень учнівського парламенту;

·        заслуховування звіту президента ліги;

·        прийняття рішень, інших актів;

·        здійснення інших повноважень, передбачених цим Положенням.

5.       Шкільна конференція проводиться не рідше одного разу на рік.  Її рішення та інші акти приймаються більшістю голосів присутніх на конференції.

 

4.2. Роль «Ради лідерів»  у формуванні лідерських якостей учнів

1. Виконавчим органом учнівського самоврядування в ЗОШ №1 є Рада лідерів, яка утворюється на шкільній конференції строком на один рік шляхом голосування. Кількісний склад ради визначається пропорційно від кожного класу в залежності від кількості класів та учнів в школі.

2. Головними напрямками роботи Ради лідерів є:

1)    сприяння навчально-виховній роботі;

2)    сприяння науково-дослідницькій роботі;

3)    сприяння культурно-освітній роботі;

4)    сприяння спортивно-масовій роботі;

5)    проведення позитивного дозвілля;

6)    волонтерський рух;

7)    правозахисна діяльність;

8)    екологічна діяльність;

9)    дисциплінарний контроль.

 3.  Основними завданнями Ради лідерів є:

1)    координація роботи органів учнівського самоврядування;

2)    забезпечення і захист прав та законних інтересів учнів;

3)    сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності учнів;

4)    сприяння у створенні умов для відпочинку та оздоровлення учнів;

5)    розгляд пропозицій, побажань та ініціативних проектів;

6)    всебічна підтримка обдарованих та творчих учнів;

7)    забезпечення належної дисципліни, контроль відвідування;

8)    активізація учнівської ініціативи;

9)    підвищення рейтингу та пропаганда позитивного іміджу школи.

       Учнівське самоврядування базується на функціонуванні дитячо-юнацького об’єднання «Ліга лідерів»,  керування якою здійснює  Рада лідерів, очолювана президентом. У школі функціонує учнівське самоврядування з 1 по 11 клас:

§  1-4 класи: система учнівського самоврядування реалізується через дитячу організацію «ДОБРИК-ПАТРІОТ». Основний принцип  діяльності організації – подорож Країною  веселковою на чолі з Добриком, реалізується через КТС: «Родовідний ліс», «Узбережжя ерудитів», «Долина олімпійського гарту», «Сади талантів», «Гай мови калинової», «Водоспад диво граїв», «Наша Вітчизна – Україна».

§  5-8 класи: дитяча організація  «МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ» є другою сходинкою учнівського самоврядування. Основний принцип: створення  розвиваючого середовища, морально сприятливого і емоційно насиченого. В основі діяльності – колективні творчі справи, організація пошуково-дослідницької роботи.

§  9-11 класи: юнацьке об’єднання «НОВЕ ПОКОЛІННЯ». В основі діяльності – модель випускника закладу освіти: особистість – патріот – інноватор; колективно-творчі справи, організація науково-дослідницької роботи, профорієнтаційні заходи.

 

4.3. Нормативно-правова база Ради лідерів.

      Шкільна Рада лідерів учнівського самоврядування має опиратись на державні й міжнародні документи й закони, нормативні документи ЗОШ №1:

- Всесвітня декларація прав людини (ст. 21),

- Конвенція ООН про права дитини (ст. 13, 15);

- Конституція України (ст. 21, 23, 28, 36, 51, 52, 53, 57, 60);

- Закон України «Про освiту» (ст. 8, 10, 16, 17, 50, 51, 52, 55, 56);

- Закон України «Про загальну середню освiту» (ст. 17, 21, 23, 29);

- Закон України «Про позашкiльну освiту» (ст. 11, 19, 20);

- Закон України «Про мiсцеве самоврядування в Українi» (ст. 2, 3, 4, 9, 13, 15, 32).

- Статут школи;

- Положення про виховну систему закладу освіти;

- Програма «Основні орієнтири виховних умінь 1-11 класів ЗНЗ»;

-  Концепція національно-патріотичного виховання;

- Положення про учнівське самоврядування.

 

 

4.4. Взаємодія Ради з Молодіжною радою міста Славута

       Основною метою Ради лідерів учнівського самоврядування є створення цілісної системи учнівського самоврядування в школі та співпраця з  молодіжною радою.   Завдання, які повинна ставити перед собою рада, спрямовані на:

 - формування лідерських якостей, активної життєвої позиції особистості;

 - координацію діяльності органів учнівського самоврядування школи і молодіжною радою;

- виявлення й впровадження кращого досвіду роботи органів учнівського самоврядування шкільних і громадських організацій міста, області й України;

- створення умов для самовизначення, саморозвитку й самореалізації учнів.

 
4.5. Сфера діяльності представників «Ліги лідерів».
1. Діяльність представників Ради лідерів розповсюджується на всі складові навчально-виховного процесу. Зокрема, вони:
·        представляють і захищають права і інтереси учнів в закладі освіти;
·        ініціюють на рівні школи та міста  розгляд питань, актуальних для учнівської громади; налагоджують співпрацю з органами учнівського самоврядування інших шкіл;
·        беруть участь в реалізації дитячих та молодіжних програм та проектів;
·        вивчають проблеми дітей та учнівської молоді школи для подальшого їх вирішення в межах своєї компетенції;
·        організовують та проводять конференції, семінари, масові заходи, тренінги, виставки, конкурси;
·        мають свої засоби масової інформації.

2. Рада лідерів працює у формі проведення засідань. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою одного разу на місяць.

 

3. Позачергові засідання Ради лідерів можуть скликатися президентом ліги або з ініціативи адміністрації закладу освіти, а також на вимогу не менше однієї третини загального складу учнівського парламенту.

4. Засідання Ради лідерів проводяться відкрито. Рішення приймаються виключно на засіданнях шляхом голосування. Голосування на засіданнях здійснюється учнем особисто.

5. Перелік питань, що належить до повноважень Ради лідерів узгоджується з адміністрацією закладу освіти.

6. До повноважень Ради лідерів належить:

1) організація виконання рішень шкільної конференції ЗОШ №1;

2) внесення на розгляд шкільної конференції загальних пропозицій щодо внесення змін до Положення про учнівське самоврядування в межах і порядку, передбачених цим Положенням;

3) визначення загальних засад діяльності;

4) затвердження плану роботи Ради лідерів;

5) прийняття регламенту Ради лідерів;

6) затвердження структури Ради лідерів;

7) призначення виборів президента ліги у строки, передбачені цим Положенням;

8) заслуховування звітів лідерів секторів та інших структурних органів (підрозділів) ради лідерів про стан виконання ними функціональних обов’язків;

9) внесення на розгляд педагогічної ради ЗОШ №1 пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

10) обрання лідерів секторів та секретаря Ради лідерів;

11) призначення лідерів секторів та інших структурних органів (підрозділів);

12) схвалення рішення про проведення загальношкільних учнівських заходів, акцій, конкурсів тощо;

13) внесення на розгляд адміністрації чи педагогічного колективу пропозиції щодо морального заохочення учнів;

14)  План роботи Ради лідерів є головним документом діяльності Ради. Він розробляється членами Ради, узгоджується з адміністрацією закладу освіти та ухвалюється на засіданні Ради лідерів.

 

4.6. Члени Ради лідерів

1. Обраним до Ради лідерів може бути кожен учень, який є представником класу в Раді, дотримується правил поведінки учня (учнів), правил внутрішнього розпорядку школи, положень Статуту та цього Положення.

2. Не може бути обраним до Ради лідерів учень, який порушує правила поведінки учня (учнів), правила внутрішнього розпорядку, не дотримується положень Статуту та цього Положення.

3. Учні можуть представляти свій клас в Раді лідерів декілька скликань підряд.

4. Члени органів учнівського самоврядування зобов’язані бездоганно виконувати вимоги до учасника навчально-виховного процесу, які передбачені чинним законодавством України; бути активними учасниками в усіх добродійних справах; захищати честь і гідність, права та законні інтереси учнів.

5. Члени Ради лідерів:

1)    представляють інтереси класних колективів, які їх висунули;

2)    беруть участь у засіданнях ради та у роботі секторів, інших структурних органів (підрозділів);

3)    приймають рішення та виконують їх;

4)    дають доручення членам учнівського самоврядування і контролюють їх виконання;

5)    опрацьовують ініціативи та пропозиції учнівського колективу класу (класів), окремих учнів з питань функціонування учнівського самоврядування і представляють їх на засіданні Ради лідерів;

6)    є безпосередніми учасниками (представниками) підготовки та проведення різних навчально-виховних, культурно-масових та спортивно-оздоровчих заходів, конкурсів, акцій тощо;

7)    звітують перед учнівським колективом класу про роботу ради лідерів.

6. Члени Ради лідерів мають право виносити на розгляд ради усі питання, що стосуються діяльності закладу освіти, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу та проведенням навчально-пізнавальних, культурно-масових, дозвільних, оздоровчих та інших заходів тощо.

7. Рішення Ради лідерів приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів, крім випадків, передбачених цим Положенням. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос президента ліги.

 

4.7.  Президент Ліги лідерів

1. Учнівський колектив закладу освіти на основі загального, прямого права обирає шляхом таємного голосування президента ліги лідерів, який очолює Раду лідерів та головує на її засіданнях.

2. Президентом ліги може бути учень 8-10 класу, який має навчальні досягнення достатнього та високого рівнів, зразкову поведінку, високі моральні якості та користується авторитетом серед учнів.

3. Новообраний президент ліги вступає на посаду після офіційного оголошення результатів виборів, з моменту складення присяги на урочистому засіданні Ради лідерів.

4. Строк повноважень президента ліги становить один рік.

5. Президент Ліги Лідерів:

1) представляє раду лідерів безпосередньо у відносинах з іншими структурними підрозділами закладу освіти та поза її межами;

2) веде засідання Ради;

3) керує роботою Ради лідерів, координує діяльність її органів;

4) спрямовує роботу ради на виконання плану роботи, погодженого з адміністрацією школи та схваленого Радою;

5) проводить засідання активу Ради лідерів;

6) має пріоритетне право парламентської ініціативи чи пропозиції;

7) здійснює контроль за виконавчою дисципліною членів Ради;

8) звітує перед загальними зборами учнівського колективу школи про виконання плану роботи Ради лідерів;

9) представляє ЗОШ №1 у зносинах з органами учнівського самоврядування інших загальноосвітніх навчально-виховних закладів;

10) здійснює інші повноваження, визначені цим Положенням.

6. Повноваження президента Ліги можуть бути припинені достроково на загальних зборах учнівського колективу ЗОШ №1 та підтверджені рішенням, прийнятим більшістю від кількості присутніх на конференції, або  за рішенням учнівського ради лідерів, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами від її загального складу. 

6. Рада лідерів у разі відставки або дострокового припинення повноважень президента призначає позачергові вибори.

7. Секретар Ради лідерів спільно з президентом Ліги готує порядок денний та веде протокол загальних зборів учнівського колективу та засідань Ради лідерів.

8. Секретар Ради лідерів опрацьовує пропозиції учасників учнівського самоврядування, структурних підрозділів учнівського самоврядування та органів й інших структурних органів (підрозділів) Ради лідерів.

 

4.8. Сектори Ради лідерів

1.  Організація і порядок діяльності секторів Ради лідерів їх назви, коло прав і обов’язків та завдання визначає Рада лідерів за погодженням з адміністрацією школи. Кожен сектор на першому організаційному засіданні обирає лідера і заступника, планує свою роботу. Засідання секторів проводяться не рідше одного разу на місяць.

2. Рада лідерів з метою реалізації повноважень утворює навчально-пізнавальний сектор, «Культури і дозвілля», спортивно-оздоровчий сектор, «захисту прав дитини», сектор «Патріот», інформаційний сектор, сектор суспільно-корисної праці, сектор «Дисципліни і порядку».

3. Сектори працюють відповідно до Плану роботи та проекту, розробленого відповідною комісією та затвердженого радою; розробляють і подають на розгляд ради лідерів цікаві проекти, пропозиції тощо.

4. Кожен сектор має учителя-координатора, який  організовує методичний супровід діяльності органів учнівського самоврядування.

5. Кожен сектор має свій проект та шляхи реалізації його протягом навчального року:

 

·        Навчально-пізнавальний сектор: (координатори – Ретьман Н. В.)

Проект «Крок до успіху!»

Девіз: Освіта – один із головних кроків до успіху!

Шляхи реалізації проекту:

ü здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;

ü бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;

ü допомагає класним керівникам у контролі за виконанням домашніх завдань, веденням щоденників;

ü веде боротьбу з пропусками уроків, запізненнями на уроки (заняття);

ü забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності;

ü організовує конкурси ерудитів, проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмового навчального матеріалу з різних предметів;

ü надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;

ü допомагає в обладнанні навчальних кабінетів, виготовленні дидактичного і роздаткового навчального матеріалу;

ü виступає з ініціативою про створення гуртків (клубів) за інтересами;

ü здійснює рейди контролю з відвідування учнями уроків (занять); 

ü пропагує роль навчальної книги, сприяє виробленню потреби в систематичному читанні, допомагає бібліотекарю у проведенні рейдів-перевірок збереження підручників, книжкових тижнів, бібліотечних годин.

 

·        Сектор «Захисту прав дитини»: (координатори Лишко І. М., Буджерак Л. В.)

Проект «Делегати дитячих прав».

Шляхи реалізації проекту:

ü забезпечує захист прав та законних інтересів учнів;

ü контролює дотримання учнями Правил для учня (учнів), положень Статуту та цього Положення;

ü проводить індивідуальні бесіди з учнями, схильними до правопорушень;

ü бере участь у проведенні масових заходів з правових питань для учнівської молоді;

ü здійснює заходи, спрямовані на залучення учнів, схильних до правопорушень, до роботи в органах учнівського самоврядування (спортивні секції, підготовка заходів дозвілля, виконання постійних та тимчасових доручень);

ü збирає інформацію про стан виконавської дисципліни для розгляду її на засіданні Ради лідерів та ради з профілактики правопорушень;

ü організовує чергування учнів під час проведення загальношкільних заходів, тематичних свят, вечорів відпочинку тощо;

ü сприяє організації правової освіти школярів: вивченню Правил для учня (учнів), положень Статуту закладу освіти, чинного законодавства України у галузі освітньої діяльності;

ü сприяє організації проведення зустрічей з працівниками правоохоронних органів міста, області;

ü надає підтримку щодо виховання в школярів свідомого ставлення до виконання громадських доручень, бережливого ставлення до матеріально-технічної бази закладу освіти; 

ü проводить дні ввічливості, чистоти, толерантності, доброчинності тощо;

ü сприяє творчій співпраці вчителів та учнів, створює доброзичливі взаємини учнів та їх батьків або осіб, що їх замінюють;

ü бере участь в організації та проведенні благодійних заходів чи акцій;

ü готує та проводить заходи з метою формування в учнів життєвих позицій: жити та діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності.

 

·        Сектор суспільно-корисної праці: (координатори – Котвіцька О. М., Мартинюк О. І.)

Проект «Моя школа – мій дім».

Девіз: «Мотивація до роботи – частинка мотивації до життя!»

Шляхи реалізації проекту:

ü проводить заходи, спрямовані на формування екологічної культури людини, її гармонійних стосунків з природою;

ü контролює екологічну ситуацію на території школи;

ü організовує проведення трудових операцій, десантів з благоустрою  території;

ü проводить виставки учнівських робіт на екологічну тематику;

ü проводить дні чистоти та екологічні навчально-пізнавальні акції;

ü проводить акції «Зробимо нашу школу найкращою», «Зелений патруль», «Посади квітку», «Посади дерево» тощо;

ü проводить конкурси на кращий зелений куточок класу, кращу ділянкову територію класу;

ü забезпечує участь школярів у загальноміських екологічних акціях та конкурсах;

ü сприяє забезпеченню санітарно-освітньої роботи серед учнів (випускає санітарні бюлетені, проводить бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори);

ü надає допомогу щодо озеленення території та приміщень;

ü проводить моніторинг санітарного стану класів;

ü здійснює щоденний контроль санітарного стану приміщень учнівських класів.

 

·        Спортивно-оздоровчий сектор: (координатори – Романюк Р. М., Самойлюк О. В.)

Проект «Новій Україні – здорова молодь!»

Девіз: «Здорові діти – нація здорова,    

              Багата Україна і чудова!»

Шляхи реалізації проекту:

ü сприяє забезпеченню повноцінного фізичного розвитку учнів, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоров’я;

ü пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольна, антитютюнова, антинаркотична програми);

ü залучає учнів та їх батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;

ü сприяє організації роботи спортивних секцій, груп здоров’я;

ü проводить спортивні ігри, міні-турніри на перерві та після уроків;

ü організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи;

ü сприяє організації проведення спортивно-туристичних змагань та походів;

ü сприяє організації проведення загальношкільних тижнів здоров’я, спортивних змагань та свят, участі у загальноміських змаганнях, спартакіадах, турнірах, естафетах тощо;

ü активно сприяє вихованню в дітей обережного поводження з вогнем, проведенню тижнів безпеки життєдіяльності;

ü проводить навчально-пізнавальні вікторини, ігри з правил безпеки життєдіяльності;

 

·        Сектор «Культури і дозвілля»: (координатори – Куницька Ж. М., Матвійчук Т. П.)

Проект «Я – творча особистість!»

Девіз: «Вигадуй, пропонуй, твори, долай сміливо творчості вершини!»

Шляхи реалізації проекту:

ü сприяє організації естетичного виховання учнів;

ü організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей та зустрічей, оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, мистецьких акцій, виготовлення атрибутів для оформлення актового залу, класних приміщень та території школи;

ü сприяє розвитку творчих здібностей учнів, залучаючи їх до роботи в гуртках, секціях, учнівських літературно-мистецьких об’єднаннях, творчих групах (клубах) за інтересами;

ü організовує пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчення традицій та звичаїв українського народу з метою прищеплення школярам надбань народної творчості та національної культури;

ü готує матеріали для написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей тощо;

ü залучає якомога більше учнів до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності;

ü співпрацює із закладами культури міста, здійснює спільні культурно-виховні та культурно-мистецькі заходи;

ü організовує відзначення традиційних загальношкільних свят та свят народного календаря;

ü готує та презентує творчі виставки учнів;

ü вивчає пропозиції та побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, творчих об’єднань тощо.

 

·        Сектор «Дисципліни і порядку»: (координатори –Остапчук Н.С., Люстерник О. І.)

Проект «Права та обов’язки».

Девіз: «Знаймо свої права, виконуймо свої обов’язки!»

Шляхи реалізації:

ü надає допомогу педагогічному колективу з питань дотримання учнями дисципліни, Правил для учня (учнів), правил внутрішнього розпорядку, положень Статуту;

ü здійснює контроль за дотриманням у школі прав та обов’язків учнів;

ü сприяє організації чергування класних колективів по школі та під час проведення загальношкільних заходів, призначає та інструктує відповідальних чергових, оцінює якість виконання цієї роботи;

ü здійснює пропагандистську роботу, спрямовану на збереження учнями навчальної матеріально-технічної бази школи;

ü призначає відповідальних за дотриманням дисципліни, порядку та відвідування уроків (занять) в учнівських класних колективах;

ü вносить пропозиції та побажання до батьківського комітету з питань покращення дисципліни учнями, схильних до вчинення правопорушень; 

ü здійснює контроль за додержанням учнями вимог охайності та зовнішнього вигляду. 

 

·        Сектор «Патріот»: (координатори – Перепелиця М. В., Галіцька І. Л.)

Проект «Добро починається з тебе!»       

Девіз: «Твори добро, бо ти ЛЮДИНА!»

Шляхи реалізації проекту:

ü сприяння підготовці учнівських команд до участі  у змаганнях  дитячо-юнацької військово-спортивної гри «Сокіл – ДЖУРА»;

ü здійснення  координації роботи волонтерських загонів по класах;

ü виявлення милосердя до хворих і людей похилого віку, дітей з особливими потребами, допомагаючи їм; 

ü організація  заходів до Дня людей похилого віку, Дня інваліда, Дня захисту дітей;

ü  проведення екскурсійної роботи з учнівською молоддю;

ü організація та проведення навчально-тематичних екскурсій, які спрямовані на виховання в учнів дбайливого ставлення до пам’яток історії, культури, природи;

ü опікування  молодшими школярами;

ü залучення учнів до партнерства з різними громадськими організаціями, органами влади, які опікуються проблемами волонтерства.

 

·        Інформаційний сектор: (координатор –Остапчук Н.С.)

Проект «Світ   журналістики»  

Девіз  проекту:  «Шукати,  пізнавати  і  відкривати»

Шляхи реалізації проекту:

ü забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування;

ü розвиває в учнів вміння збирати інформацію;

ü сприяє підвищенню інтересу учнів до життя школи;

ü сприяє вихованню в учнів свідомого та відповідального ставлення до інформаційної політики тощо;

ü інформує учнів, батьків, учителів про усі події, які відбуваються в школі, класі;

ü сприяє проведенню загальношкільних зібрань, відкритих зустрічей;

ü збирає та обробляє матеріали з питань удосконалення роботи органів учнівського самоврядування;

ü сприяє оформленню загальношкільних та учнівських плакатів, стінгазет, оголошень тощо;

ü проводить конкурси учнівських стінгазет, плакатів тощо;

ü систематично подає інформацію про виконану роботу та події в школі на сайт тощо;

ü проводить учнівські інформ-опитування з питань життєдіяльності школи; 

ü знайомить учнів з визначними подіями у формі флеш-інформ;

ü висвітлює традиції, звичаї та цікаві сторінки історії школи;

ü інформує колектив про участь учнів у різних заходах на усіх рівнях;

ü бере участь в організації проведення творчих конкурсів юних поетів, прозаїків, журналістів, фотокореспондентів тощо;

ü забезпечує зв’язок органів учнівського самоврядування з іншими структурними органами (підрозділами) школи;

ü сприяє розвитку співпраці учнівського колективу з життям учнівських колективів загальноосвітніх навчально-виховних закладів та інших освітніх установ міста, області.

V. ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ  УЧАСНИКІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

1. Кандидатури до учнівського самоврядування учнівський колектив ЗОШ №1 детально вивчає, підбирає тих, хто користується серед учнів авторитетом, вимогливий до себе й до інших, принциповий в оцінці поведінки своєї і товаришів, ураховує також імпульсивність, збудливість, які проявляються в учнів у формі неврівноваженості, уміння володіти собою.

 

2. Члени активу учнівського самоврядування не мають особливих прав і привілеїв, на них покладено додаткові обов’язки, їм виявлено довіру.

 

3. Активісти учнівського самоврядування з допомоги педагогічного та батьківського колективів навчаються самостійно мислити, аналізувати й оцінювати конкретну ситуацію з громадянських позицій, приймати розумне та виважене рішення; під час обговорення конкретних питань прислуховуватися до пропозицій активістів, довіряти членам учнівського самоврядування втілювати в життя не тільки свої поради, але й пропозиції активу; аналізувати поведінку і вчинки тих, хто часто порушує дисципліну та шкільний режим. 

 

4. Кожен учасник учнівського самоврядування в закладі освіти має право:

1) на належні, безпечні і здорові умови навчання;

2) на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей;

3) на повагу до своєї гідності;

4) на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань;

5) на свобода літературної, художньої, наукової і технічної творчості;

6) на свободу об’єднання в громадські організації;  

7) на звернення до активу учнівського самоврядування за захистом своєї честі і гідності; 

8) на звернення до активу учнівського самоврядування з будь-яких питань навчально-виховного процесу та життєдіяльності школи;

9) вільно обирати і бути обраним до органів учнівського самоврядування;

10) брати участь в управлінні справами учнівського самоврядування;

11) вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір. Ця інформація не повинна порушувати честь та гідність кожного, хто навчається в школі; 

12) брати участь в організації дозвілля;  

13) брати участь у роботі творчих гуртків, студій, секцій, клубів за інтересами;

14) володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної та творчої діяльності;

15) на правову допомогу.

 

5. Кожен учасник учнівського самоврядування в ЗОШ №1 зобов’язаний:

1) сумлінно вчитися, створювати доброзичливу і товариську атмосферу в школі, проявляти повагу до дорослих та товаришів;

2) дотримуватись правил внутрішнього розпорядку, правил для учня (учнів), положень Статуту школи, та цього Положення;

3) виконувати накази та розпорядження адміністрації школи;

4) дотримуватись вимог охорони праці, правил протипожежної безпеки та санітарно-гігієнічних норм;

5) не посягати на права і свободи, честь і гідність школярів;

6) подавати документи, які пояснюють його відсутність на уроках (заняттях);

7) дорожити честю школи, примножувати її традиції;

8) дбати про власну гігієну та охайний зовнішній вигляд;

9) дбайливо і охайно ставитися до матеріально-технічної бази школи.

 

 

 

VІ.  СИМВОЛІКА «ЛІГИ ЛІДЕРІВ»

1. Емблема учнівського самоврядування ЗОШ №1

Пазли,  які об’єднані в один суцільний,  символізують ЛІГУ –об’єднання лідерів школи. В середині пазла їх зображено 8, що символізує                   

8 секторів ліги. Оскільки виховна система школи базується на  цінностях, основними з яких є любов, взаємоповага, взаємопідтримка – лідери об’єднані в коло, в  середині якого зображене серце.

 

2. Прапор «Ліги лідерів»

Прапор «Ліги лідерів» – це святиня, символ честі й доблесті. Берегти і примножувати його славу сумлінним навчанням та успіхами у праці – святий обов’язок тих, хто навчається  у ЗОШ №1.

 

3. Гімн «Ліги лідерів» – урочиста величава,хвалебна пісня на честь рідної школи – храму науки й добра, на честь кмітливих, допитливих учнів, які прагнуть знань. Виконання гімну пов’язане зі святковими заходами.

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар